ירון מוראדי ליזמים צעירים: אם בפעם הראשונה לא הצלחת, נקה את האבק ותעבוד על משהו טוב יותר

ליזמים, כישלון עשוי להרגיש כמו סוף העולם. אבל זה לא חייב להיות ככה. למעשה, אתה יכול להסתכל על כישלון כהזדמנות לעשות טוב יותר בעתיד. המפתח הוא ללמוד מהטעויות שלך ולהבין שהן חלק מהמסע לעבר ההצלחה. המסר של ירון מוראדי ליזמים צעירים: "אם בפעם הראשונה לא הצלחת, נקה את האבק ותעבוד על משהו טוב יותר". 

היו מוכנים להיכשל

אם אתה יזם, כישלון הוא חלק מהתהליך. זה קורה במהלך כל מסע של סטארט-אפ, אבל זה לא חייב להיות סוף החלומות שלך. הסבירות לכישלון היא גדולה יותר במהלך 3 עד 5 השנים הראשונות של החברה. הסיבות יכולות לנוע בין צמיחה כלכלית שלילית של השוק, ועד לחוסר התאמה של המוצר לשוק. כישלון לא ירסק אותך אם תזהה אותו כמו שהוא: חלק חשוב בעקומת הלמידה היזמית.

היה כנה עם הצוות שלך ועם עצמך

כשאתה רואה בעיות באופק, שתף את הצוות שלך באופן מיידי. באופן דומה, חשוב שתיהיה כנה עם עצמך לגבי האתגרים עימם החברה מתמודדת. תכיר באופן מיידי כשאתה עושה טעות או כשהסטארט-אפ שלך מאבד מומנטום. ככל  שהעובדות יושמו על השולחן מהר יותר, כך תוכלו להתמודד עם הנושא מוקדם יותר ביחד, ואולי אפילו יהיה לך זמן להפוך את הכישלון הפוטנציאלי להצלחה. והכי חשוב, חברי הצוות שלך יידעו שהם יכולים לסמוך עליך שתעדכן אותם בסטטוס החברה, האתגרים וההתפתחויות.

למד מהכישלון שלך

כישלון כואב, אבל זה יכול להיות פחות כואב אם אתה מחשיב את זה כהזדמנות ללמוד. שלב חשוב הוא לחקור כיצד חברות אחרות התקדמו לאחר תקלות דומות. מה עבד עבורך בעבר? האם ניתן לשפר את מחקר השוק שלך? האם לקוחות יכולים למצוא אותך בקלות באינטרנט? עכשיו זה הזמן לשאול את השאלות הקשות ולענות על כל שאלה שיש לצוות שלך. ירון מוראדי שיתף אותנו בדעתו: "כל אדם שהצליח, נכשל כמה פעמים. המפתח הוא לדעת מתי לקבל את העובדה שדבר מסוים נכשל ולא מצליח, ולהמשיך לדבר הבא. תלמדו מטעויות ותעבדו על הדבר הבא נכון יותר וטוב יותר".

תכנן את העתיד

עכשיו אתה יכול להשתמש במה שלמדת ולהפוך את הכשלון לתוכנית פעולה כדי לעשות משהו טוב יותר. מה צריך להיות הצעד הבא? אולי אתה צריך לחדד את מחקר השוק שלך? אם הלקוחות פשוט לא מגלים עניין במוצר שלך, יכול להיות שהגיע הזמן לבחון מחדש את המו"פ? אם הסטארט-אפ שלך במימון חסר, ייתכן שנכון חגגיס מקורות מימון מלבד חסכונות אישיים? אתה יכול להשתמש "בשכר הלימוד" הזה ולבנות תוכנית ישימה לעתיד.

עבד את הרגשות שלך

כישלון מעורר רגשות רבים, מחרדה ואבל ועד כעס וטינה. חשוב להכיר ברגשות שלך ולתת לעצמך זמן לעבד את החוויה. ודא שיש לך מערכת תמיכה של בני משפחה וחברים שיכולים לעזור לך לעבור זמנים קשים. מנטור יכול לספק תובנה ועידוד חשובים כאשר נראה שהדברים מתפרקים. בצע את הצעדים האלה כדי להתמודד עם רגשות שליליים עכשיו במקום לתת להם להתבשל.

הימנע משחיקה

יזמות כרוכה בשעות ארוכות של עבודה. כאשר אתה מחויב לחלוטין לפתח את הרעיון שלך, קל להמשיך עד שאתה מותש. למרבה הצער, האינטנסיביות הזו מובילה לשחיקה, שיכולה לפגוע במוטיבציה שלך להמשיך את המסע. לאחר כישלון עסקי, חשוב במיוחד למתן את עצמך ולא לעבוד מעבר לבריאות הפיזית והנפשית שלך. מהם הדברים שנותנים לך פורקן לכל הלחץ והחשיבה האינטנסיבית? בין אם זה טיול מסביב לבלוק או ארוחת צהריים עם חבר, קחו הפסקה עכשיו כדי למנוע שחיקה בעתיד. למעשה, אם תתרחק מהפרויקט לזמן קצר, תחזור רענן ותוכל לחשוב בבהירות יותר. ירון מוראדי סיכם "אחרי הכל, חשוב לזכור שצריך לאסוף יותר הצלחות מכשלונות".

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מה זה שיחת משוב?
שיחת משוב היא שיטה לאיסוף משוב מלקוח באמצעות שיחות טלפון. זוהי דרך יעילה לאסוף נתונים איכותיים ולקבל...
קרא עוד »
ינו 17, 2023
אילו שפות תכנות נפוצות כיום וכמה זה זמן הן תחזקנה מעמד
שפות הן דרך מופלאה לתקשר בין אנשים. אבל הפעם אנו לא רוצים לדבר על שפות מדוברות, אלא על שפות תכנות,...
קרא עוד »
מאי 28, 2022
איך מתמודדים עם מתקפות סייבר?
הטכנולוגיה תמיד מתקדמת, בשנת 2020 הטכנולוגיה ממש בשיאה – הרבה חידושים בתחום המחשוב. ויחד עם זאת, קיימים...
קרא עוד »
נוב 26, 2020