קידום אתרים בגוגל – איך זה עובד

קידום אתרים בגוגל

על מנת לספק לאתר שלנו חשיפה, תנועה ועוד באופן ממוקד, כלומר, חשיפה של קהל יעד שאכן מתאים לאתר שלנו, אכן מחפש אותו, הרי שאנחנו צריכים לדאוג לתהליכי קידום סדירים, אנחנו צריכים להקפיד על קידום אתרים בגוגל על פי הכללים, ובצורה עקבית. 

לפני שנסביר איך זה מתבצע בפועל, חשוב לומר, קידום אתרים בגוגל עובד בשני מסלולים עיקריים, קידום ממומן וקידום אורגני. קידום ממומן נעשה באמצעות פרסום בגוגל בתשלום, לפי ביטויים שאנחנו רוצים לקדם, ואילו קידום אתרים אורגני נעשה דרך עבודה על האתר שאמורה לקדם אותו במנוע החיפוש, כל זה בהתאם לכללים שגוגל מכתיבים. זה קידום ארוך טווח אשר יש לבצע בסבלנות ובעקביות, כאמור. 

קידום אתרים אורגני הוא יותר משמעותי, מאחר ויש לו אפקט נרחב יותר וכן, הוא הקידום שאכן משפיע על המיקום של האתר במנוע החיפוש ועל כן הוא גם משפיע על החשיפה לאתר והתנועה בו. יש לו יתרונות רבים, אף על פי שהוא הרבה יותר מסובך, הרבה יותר מפורט ודורש עבודה הרבה יותר מאומצת. 

צריך לומר, שקידום אתרים אורגני יוצר תנועה הרבה יותר איכותית לאתר ומכאן שהוא גם יוצר בו פעילות רבה של גולשים. לכן מומלץ יותר להיעזר בו מאשר בקידום אתרים ממומן. מעבר לכך, בעזרת הקידום הופכים את האתר לנכס משמעותי, נכס סמכותי, שיכול רק להשתבח עם השנים ולהפוך למוצר עסקי משמעותי עבור בעליו. 

איך מבצעים קידום אתרים אורגני בצורה נכונה

השלב הראשון של קידום אתרים הוא שלב המחקר. יש לדעת מה בדיוק אמורים לקדם ואיך עושים את זה (צפו בסרטון בלינק). לצורך שלב זה, צריך ללמוד את מאפייני העסק, מאפייני האתר ולראות באילו ביטויים צריך לקדם אותו. מן הסתם, נבחר בביטויים הכי משמעותיים, הכי ריווחים, כלומר אלה שמייצרים תנועה רבה ומשמעותית. 

השלב השני הוא לייצר היררכיה ברורה באתר, על פי הביטויים אותם רוצים לקדם, בין אם זה אומר ביטויים ראשיים ומשניים, ביטויים כלליים וספציפיים, כולל ביטויים לוקאליים ועוד. 

השלב השלישי הוא לתכנן ולעצב את האתר כך שיתאים לתוכנית הקידום, בין אם זה בכל מה שקשור לתפריטים, כפתורים, קישורים פנימיים ועוד. אלה דברים שיכולים להשפיע גם על חווית הגלישה של המשתמש וכן על תהליך הקידום בהמשך. 

השלב הרביעי הוא להכניס תוכן לאתר, תוכן רלוונטי, משמעותי, מעודכן, אשר גם יספק תכנים לקידום וגם בסיס ליצירת קישורים. צריך לומר, שמעבר לתכנים באתר, יש גם להכניס תכנים לאתרים חיצוניים שמאפשרים זאת. 

השלב החמישי הוא להחליף קישורים עם גורמים חיצוניים כמו מלך הקישורים, בין אם מדובר באתרים שעוסקים בתחום ובין אם מדובר על אתרים אחרים. זה נחשב לשלב הקשה ביותר בתהליך של קידום אתרים, שכן הוא לא תלוי רק בנו. 

כל השלבים הנ"ל אמורים בסופו של דבר, להוביל לקידום האתר בגוגל.

 

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
ענן פרטי – ענן עם אבטחה גבוהה
בחירת שרת ענן פרטי כרוכה בבחינה מדוקדקת של הצרכים והדרישות הספציפיות של הארגון שלך, במיוחד בכל הנוגע...
קרא עוד »
אוק 04, 2023
לא לוקחים סיכון: כך תגבו נתונים בצורה הבטוחה ביותר
גיבוי הוא בין הפעולות, שאנשים רבים אינם מחבבים. מדובר לרוב בתהליך טכני למדי, לעתים מסורבל וכזה שאיננו...
קרא עוד »
דצמ 10, 2019
איך תדעו שמדובר בתמונה עם זכויות יוצרים
לא מעט אנשים רואים תמונות שיש באינטרנט ובטוחים שהם יכולים להשתמש בכל התמונות בצורה חופשית. חשוב מאוד...
קרא עוד »
פבר 22, 2022