מקרי בוחן של חווית משתמש נוראית

חווית משתמש נוראית

לא פעם קורה, כשאנחנו נכנסים לאתר אינטרנט או אפליקציה, ומיד אנחנו יכולים לזהות שהם לא לטעמנו, שהם לא מספקים לנו את מה שאנחנו צריכים, לא בהיבט של התוכן אך גם בהיבט של חווית המשתמש.

כפי שאנחנו יודעים, כל מוצר, לא משנה אם מדובר בטלוויזיה, מכונת קפה, מקרר, אתר אינטרנט או אפליקציה לסלולר, צריכים לספק לנו חוויה כשאנחנו משתמשים בהם, אחרת אנחנו לא נהנה מהם, אחרת אנחנו לא נפיק תועלת ולא נרצה לחזור להשתמש בהם.

אנחנו יכולים לזהות, הרבה פעמים באופן מיידי, חווית משתמש איכותית, כשהיא סוחפת, כשהיא זורמת, כשהכל עובד בצורה פשוטה ומיידית. אך אנחנו יכולים גם לזהות חווית משתמש נוראית, כלומר, כזו שאיננה מתפקדת, איננה יעילה ולא טובה. במקרים כאלה, אנחנו לפעמים לא צריכים יותר מדקה בשביל לדעת שזה לא בשבילנו, ואם נניח מדובר באתר אינטרנט או אפליקציה, אז אנחנו נמהר לעזוב, כמה שיותר מהר קראו עוד בנושא בלינק Mobile application design.

דוגמאות למקרי בוחן של חווית משתמש נוראית

הדוגמא הטובה ביותר, חוסר היכולת של הגולש להתמצא באתר. כלומר, שהוא נכנס לאתר מסוים ולא יכול להגיע לעמוד שהוא רוצה בצורה פשוטה, מהירה וקלה, אלא עליו לעבור עמודים שונים, תפריטים שונים, במקום שהכל יהיה מיידי ומהיר.

דוגמא טובה אחרת, אם גולש לא יכול למצוא את המידע שהוא מחפש בצורה ברורה. אנחנו מכירים את זה הרבה פעמים מאתרים ממשלתיים. במקום שהמידע יהיה מונח לפניו או במקום שהוא יוכל לחפש אותו באמצעות שאילתות פשוטות, אזי שהוא צריך להתחיל לחפש איך לחפש אותו. זה הופך לטרחה מיותרת.

עוד דוגמא, אם האתר לא עובד במהירות ובזריזות. במצב כזה, כל החוויה של הגולש פשוט נהרסת (קראו גם כאן בנושא User Experience Design). בעידן של היום, אתרי אינטרנט חייבים לעבוד מהר, הגולש לא רוצה לבזבז זמן יקר על גלישה באתר, אלא הוא רוצה לעבור מאתר לאתר כמה שיותר מהר.

דוגמא אחרונה, אם האתר פשוט לא מספק לנו את מה שהוא צריך. אם הוא נכנס לאתר ומקבל הרבה מאוד הודעות שגיאה, הרבה מאוד הודעות על דברים חסרים, זו חווית משתמש נוראית.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מה זה תוכנת CRM ומי צריך את זה בכלל?
מערכת CRM הנה מערכת לניהול לקוחות והזמנות. אם תרצו זו מערכת ניהול לחברה שיש בה אפשרויות רבות וכלים...
קרא עוד »
אוג 29, 2021
תובנות קריטיות לבחירת טכנאי מחשבים מעולה
בחירת טכנאי מחשבים היא החלטה שחורגת מנוחות בלבד; מדובר על הבטחת התשתית הדיגיטלית שלך בידיים מסוגלות....
קרא עוד »
אפר 14, 2024
מעבדת סלולר – איך בוחרים מעבדה בצורה נכונה
היום, אנחנו לא יכולים לדמיין את חיינו בלי מכשיר סלולר אפילו לא לחמש דקות. בכל רגע נתון הם משתמשים בו,...
קרא עוד »
ספט 02, 2020