תחזוקת אתרים – כיצד מבצעים זאת

תחזוקת אתרים

הרבה פעמים בעלי עסקים, בעלי מקצוע, נוטים לחשוב, אם הם מקימים אתר אינטרנט, זה מספיק, אחרי ההקמה שלו הם לא צריכים להתעסק איתו יותר. הרי הם פרסמו את החומרים הרלוונטיים באתר, העלו אותו לאוויר, ואין צורך יותר להתעסק בו. 

אך כל אתר אינטרנט צריך לעבור תהליכי תחזוקה שונים, סדירים, על מנת שיהיה ניתן להשתמש באתר וליהנות ממנו. אחרת, מהר מאוד הוא יאבד מערכו, מהר מאוד הוא יהפוך להיות לא רלוונטי בעיניי הגולשים שמבקרים בו, בין אם באופן חד פעמי או באופן סדיר. 

תחזוקה של אתר אינטרנט מתבססת על כמה וכמה רבדים. הרובד העיקרי הוא כמובן כל הנושא של עדכון חומרים, מאמרים, תכנים, תמונות ועוד. המטרה היא שהאתר יהיה רלוונטי, מעודכן, יהיה שימושי לקהל הרחב. אם לא מבצעים זאת, אז מהר מאוד הוא עלול להתגלות כאתר שאין בו מידע רלוונטי לגולש. 

אך מעבר לכך, עדכון האתר קשור גם לכל הנושא של הקידום שלו בגוגל. זה עוד שלב של תחזוקת אתרים. על מנת שהאתר יקבל חשיפה, על מנת שהוא יהיה מדורג במקום גבוה בדירוגים של גוגל, הרי שחייבים לקדם אותו על פי כללים מסוימים. חלק מתחזוקת האתר מתייחסת גם לעניין זה. 

עוד היבט של תחזוקה מתייחס לנושא של אבטחה, בטרה למנוע מצב שהאקרים או גורמים אחרים ייפרצו לאתר, וכן צריך לתחזק את האתר על מנת שהוא יוכל לעבוד במהירות. כלומר, לוודא שהוא נטען מהר ומספק לגולשים חווית גלישה שלמה. 

מה הקשר בין בניית אתר לתחזוקה השוטפת שלו

על מנת שנוכל לתחזק את האתר שלנו בצורה נכונה, בצורה יעילה ובטוחה, הרי שעלינו להשתמש בכלים שונים. חלק מהכלים אמורים להיות מותקנים באתר או במערכת הניהול שלו, כשבונים אותו. למשל, כל מה שקשור לתוכן, כל מה שקשור לנושא של אבטחה וכן כל מה שמתייחס לנושא של קידום אתרים. 

אם דואגים להתקין את הכלים הרלוונטיים בזמן הקמת האתר, אז יהיה יותר פשוט בעתיד לבצע את התהליכים השונים ולתחזק את האתר כמו שצריך. 

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
בניית אתר וורדפרס – איך עושים את זה נכון
בניית אתר וורדפרס הוא תהליך לא מורכב מדי. למעשה הוא יכול להתבצע תוך שעות ספורות, לפחות בכל מה שקשור...
קרא עוד »
פבר 27, 2020
איזה פלטפורמה מתאימה להקמת חנות באינטרנט?
חנויות אינטרנט כל כך פופולריות כיום עד כי עבור עסקים פיזיים שיש להם מוצרים פיזיים למכירה גם בעליהם...
קרא עוד »
אוג 23, 2021
פתיחת הכוח של פרסום משפטי
פרסום משפטי הוא תחום שאמנם נראה נישתי, אך מחזיק במשמעות שאין שני לה במבנה החברתי המתפתח שלנו. בתחום...
קרא עוד »
דצמ 10, 2023