אחסון אתרים: מהם סוגי השרתים הקיימים בשוק?

שרת לאחסון אתרים

כל מי שבנה אתר בעבר או מתכנן לבנות אתר אינטרנט בקרוב, יודע שחלק חשוב מאד בתהליך הוא אחסון של המידע שהאתר מכיל בשרתים. השרתים הם למעשה מחסנים בהם נשמר מידע מסוים, בין אם מידע הנמצא באתרי אינטרנט או כל מידע אחר. הדבר שהכי חשוב לדעת הוא שלא ניתן להעלות אתר אינטרנט באוויר לפני שמאחסנים אותו על שרת כלשהו ויש כל מיני דרכים לעשות את זה. בואו נדבר על כמה מסוגי השרתים הנפוצים הקיימים היום כדי שתוכלו להתחיל להבין איזה סוג הכי מתאים לכם.

שרת פיזי

שרת פיזי הוא למעשה רכיב פיזי שניתן לרכוש או לשכור והוא זה המכיל את כל המידע של האתר שרוצים לאחסן. חברת קמטרה למשל, מציעה שירותים של השכרה ומכירה של שרת זה או מאפשרת פריסת שרתים הנותנים חוויה זהה לשימוש בשרת פיזי. היתרון העיקרי בשרת הפיזי הוא שהוא משמש אך ורק את מי שרכש אותו ולא נעשה בו שימוש משותף, כך ניתן להבטיח ביצועים טובים הרבה יותר. שרת כזה מתאים בעיקר לחברות גדולות ולמי שיש הרבה מידע לאחסן. פחות בעבור מי שדרישות האחסון שלו הן פחות תובעניות.

שרת שיתופי

שרת שיתופי הוא שרת מרוחק למעשה (שאינו נמצא פיזית ליד המחשבים שלכם) ובו מאוחסנים בו זמנית אלפי (ולפעמים יותר) אתרים בו זמנית. מן הסתם, מדובר בדרך זולה יותר לאחסן את האתר, אך זה בהחלט עשוי לחשוף את הגולשים לתקלות, גלישה איטית וחווית משתמש הרבה פחות טובה. עם זאת מי שבוחר בחברת אחסון טובה לא צפוי להיתקל בהרבה בעיות.

שרת וירטואלי

שרת וירטואלי דומה בגדול לשרת פיזי רק שהוא אינו מצריך רכיב חומרתי אותו יש להתקין. שרת וירטואלי מכיל זיכרון RAM, מערכת הפעלה חיצונית, מעבדים שונים וכונן קשיח. זה פתרון מעולה למי שרוצה אחסון פרטי נטול תקלות ועומס לחלוטין אך שמעוניין לחסוך במקום ובעלויות הכרוכות ברכישת שרת פיזי.

חשוב מאד להתאים את סוג השרתים שתבחרו לצרכים שלכם ובחברות המספקות את השירותים ישמחו להעניק לכם ייעוץ והכוונה.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
איזה פלטפורמה מתאימה להקמת חנות באינטרנט?
חנויות אינטרנט כל כך פופולריות כיום עד כי עבור עסקים פיזיים שיש להם מוצרים פיזיים למכירה גם בעליהם...
קרא עוד »
אוג 23, 2021
האם ניתן לקדם אתר ללא החלפות קישורים?
בואו נספר לכם סוד קטן, אף אחד בעולם הקידום לא יודע בדיוק איך האלגוריתם של גוגל עובד. אך ישנם מקדמים...
קרא עוד »
דצמ 26, 2018
יתרונות לוח דרושים שלא תמצאו בפייסבוק
לוח דרושים הוא ריכוז מסווג של משרות רבות בכל תחום אפשרי, אפשר למצוא בו הזדמנויות מצוינות לקריירה...
קרא עוד »
ינו 29, 2020