קריפטוגרפיה – מה צריך כדי להיכנס לעולם הזה?

קריפטוגרפיה

קריפטוגרפיה היא שיטה להגנה על מידע ותקשורת באמצעות קודים, כך שרק מי שעבורו מיועד המידע, יכול לקרוא ולעבד אותו. הקידומת "קריפטה" פירושה "נסתר" או "כספת" – והסיומת "גרפיה" היא "כתיבה". אז מה צריך כדי להיכנס לעולם הזה? קראו בהרחבה באתר Bits of Gold!

קריפטוגרפיה – מה צריך כדי להיכנס לעולם הזה? |

עולם המחשוב עובר שדרוגים כל הזמן ואנשים עושים בו שימושים רבים כמו כתיבת קודים. למה צריך אותם? פשוט: כתיבת קודים מיועדים בעיקר להעלמת סיסמאות וחתימות דיגיטליים כאשר רק מי שהחתימה מיועדת לו, יוכל לעשות בה שימוש.

כדי להיכנס לעולם הזה, צריך להבין כיצד עולם המחשוב והצפנת קודים עובדים. עם קצת רקע במחשבים והצפנת נתונים, תוכלו להיכנס לעולם תוכן בלתי נגמר שרבים עושים ממנו קריירה מרשימה מאוד.

מה זה קריפטוגרפיה? |

במדעי המחשב, קריפטוגרפיה מתייחסת לטכניקות מידע ותקשורת מאובטחות הנגזרות ממושגים מתמטיים ומערכת חישובים מבוססי כללים הנקראים אלגוריתמים, כדי להפוך מסרים בדרכים שקשה לפענח אותם. 

האלגוריתמים הדטרמיניסטיים הללו משמשים לייצור מפתחות קריפטוגרפיים, חתימה דיגיטלית, אימות לשמירה על פרטיות הנתונים, גלישה באינטרנט ותקשורת סודית כמו עסקאות בכרטיסי אשראי ודואר אלקטרוני.

טכניקות קריפטוגרפיה |

קריפטוגרפיה קשורה בקשר הדוק לדיסציפלינות של קריפטולוגיה וצפנים. זה כולל טכניקות כמו מיקרו-נקודות, מיזוג מילים עם תמונות ודרכים אחרות להסתרת מידע באחסון או במעבר. עם זאת, בעולם המחשב הממוקד של היום, קריפטוגרפיה היא לרוב עושה קשר ערבובי בטקסט  (טקסט רגיל, המכונה לעתים cleartext) לתוך תוכן וסיסמאות או מילים מוצפנים.

אנשים העוסקים בתחום זה מכונים קריפטוגרפים והם אלה שבדרך כלל מצפינים קודים כמו אלו של מטבעות דיגיטליים שונים כמו אתריום ובטקוין, שוודאי שמעתם עליהם בשנים האחרונות.

> קראו עוד מידע רלוונטי בכתובת https://www.crunchbase.com/organization/bits-of-gold

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
בניית חנות וירטואלית – לא מסובך כמו שזה נשמע
ככל ששוק המסחר האלקטרוני ממשיך לצמוח, קמעונאים פנטסטיים מוצאים את עצמם במצב קשה. הם נאבקים לעמוד בקצב...
קרא עוד »
יונ 30, 2022
הקמת אתרים – באיזה פלטפורמה כדאי לבחור?
אם אתם מתחילים בהקמת אתר, מספר הכלים והתוכנות הפופולריים לעיצוב אתרים יכול להיות מעט מרתיע. אם אתם רק...
קרא עוד »
יונ 15, 2020
בניית אתרים בוורדפרס – לבד או עם איש מקצוע?
התחלתם להבין גם אתם, כמו הרבה מאוד בעלי עסקים אחרים, שבלי לבנות אתר אתם לא באמת תצליחו להרחיב את חוג...
קרא עוד »
ינו 13, 2022