איך תדעו שמדובר בתמונה עם זכויות יוצרים

לא מעט אנשים רואים תמונות שיש באינטרנט ובטוחים שהם יכולים להשתמש בכל התמונות בצורה חופשית. חשוב מאוד לדעת שאין הדבר כך ולא מעט תמונות שמעלים לאינטרנט הן תמונות המוגנות בזכויות יוצרים ועל כן, אסור להשתמש בהן. תמונות המוגנות בזכויות יוצרים חושפות אתכם לתביעה ועל כן, בהחלט כדאי לשים לב על איזה תמונה מדובר והאם מדובר על תמונה שאתם יכולים להשתמש בה או לא.

כיצד תדעו שמותר לכם להשתמש בתמונה באינטרנט?

חשוב מאוד שתדעו שהדבר הבטוח ביותר הוא פשוט לצלם תמונות בעצמכם בכדי להשתמש בהם, כך למעשה אתם מונעים מעצמכם מצב שבו יתבעו אתכם. יחד עם זאת, אם אתם עדיין מעוניינים להשתמש בתמונות שראיתם באינטרנט, כדאי שתבדקו האם הן מוגנות בזכויות יוצרים. 

ישנן לא מעט מאגרי תמונות שהשימוש בהן הותר. כיום תוכלו למצוא באתרי האינטרנט מאגרים שונים שבהם יש תמונות שהותרו לשימוש. כדאי לחפש מאגר אשר ידוע כי יש בו תמונות שמותר להשתמש בהן מבחינה חוקית ולבחור ממנו את התמונות הרלוונטיות לכם. המאגרים של התמונות הללו למעשה מכילים תמונות שאנשים צילמו והתירו לציבור להשתמש בהן, כך ששימוש בהן לא חושף לתביעה בגין הפרת זכויות יוצרים.

סימול המסמן שהתמונה רלוונטית לשימוש יהיה סימון שנקרא: public-domain. אם יש סימול בצבע אדום בתמונה, ככל הנראה היא מוגנת בזכויות יוצרים ועל כן, אין להשתמש בה. ישנו גם סימן ירוק על תמונות שיכול להעיד על כך שבעל התמונה מתיר שימוש בה בהתאם לתנאים ספציפיים שהוא פרסם.

לרכישת תמונות באינטרנט >>>>

מדוע חשוב להשתמש רק בתמונה שמותר להשתמש בה?

כאמור, חשוב מאוד כיום להשתמש רק בתמונה שידוע כי מותר להשתמש בה או לאחר שמבקשים מבעליה להשתמש בה ויש הסכמה לכך שכן, כל שימוש אחר בתמונה שלא פתוחה לשימוש הציבור הרחב עלול לחשוף אתכם לתביעה שתשתלמו עליה לא מעט.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
שיווק בגוגל – למה חשוב לפנות אל איש מקצוע?
אחד הכלים החשובים ביותר שעומדים לרשותנו לצורך שיווק ופרסום עסקים בכלל ומוצרים ושירותים בפרט, הוא...
קרא עוד »
נוב 14, 2021
מדפסת UV
כל מה שרציתם לדעת על מדפסות UV ויותר.  תהליך הדפסת UV הוא הדרך הנפוצה ביותר להדפסה על נייר. זה דורש...
קרא עוד »
יול 25, 2022
למי מתאים לקחת קורסים אונליין?
ידע הוא כוח בחיים ויש לו השפעה אדירה על החיים שלנו. ככל שנהיה משכילים יותר כך נהיה עם כוח רב יותר ונוכל...
קרא עוד »
אפר 15, 2019